רח' הסדנא 18 אזור התעשיה חולון

מוסך בחולון מורשה משרד התחבורה מס' 11636

חינם !

בדיקה ממוחשבת נסיעת מבחן איתור תקלה והצעת מחיר ללא התחייבות

התקשר עכשיו 050-8464445.

ראשי מצמד ממיר מומנט TCC

מצמד ממיר מומנט TCC

מצמד ממיר מומנט TCC

תקלה ברכב? בעיה בגיר ?

שיפוץ גיריםתיקון גיריםוהחלפת גירים אוטומטיים וגירים ידניים מיבוא או מפירוק מהארץ.
שירות למוניות, מכונאות כללית לכל סוגי הרכב, פתרון תקלות מכאניות וממוחשבות.

משה ממן מומחה לגירים:

פתרונות לתקלות מורכבות ומסובכות בגיר אוטומטי, גיר רגיל, גיר רובוטי וגיר טיפטרוניק,
פתרון בעיות אלקטרוניות ומכאניות.

בעולם המודרני הולך הגיר הידני ונדחק לשולי השוק.

המשתמשים בו עושים זאת משני טעמים עיקריים:
1. חסכון בכסף: רכב בעל גיר ידני יעלה אפילו 25,000 ש"ח פחות מאשר אותו הדגם עם גיר אוטומטי. חסכון בדלק.
2. משוגעים לדבר: גיר ידני מאפשר שליטה אולטימטיבית בהעברת הכח. חווית הנהיגה חזקה יותר ודורשת ריכוז ושותפות של הנהג.
ואף על פי כן אנחנו רואים שרכבים בעלי גיר אוטומטי הם הנפוצים ביותר בשוק מסיבה מרכזית אחת – נוחות.

אלא מה? לנוחות הזו יש מחיר.
בגיר אוטומטי העברת הכח מהמנוע נשלטת על ידי מחשב שמקבל מידע מחיישנים ונותן פקודות להעברת ההילוך כנדרש מהגיר. אבל אחד החסרונות המרכזיים של השיטה הוא הפסד כח מנוע. ההפסד הוא די משמעותי (10% לערך) מה שמשפיע גם על צריכת הדלק לרעה.

האם זאת אומרת שאין קלאץ'?
ודאי שיש. קלאץ' (מצמד בעברית) הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת כיון שהמנוע עובד/מסתובב תמיד. אם הוא היה מחובר ישירות לגיר, בזמן עצירה המנוע היה עוצר ונכבה גם הוא. אי לכך דרוש 'הילוך סרק' – ניתוק המנוע ממערכת התמסורת. את זה עושה הקלאץ', גם ברכבים בעלי גיר אוטומטי.

ברוב הגירים האוטומטיים האחראי על העברת הכוח מהמנוע אל הגיר הוא 'ממיר המומנט'. ממיר המומנט הוא מערכת העברה הנסמכת על סחרור שמן. כלומר המנוע לא מחובר ישירות לגיר אלא החלק בממיר המומנט המחובר למנוע מסובב שמן, השמן מסובב את החלק המחובר לגיר וכך נוצר מעבר חלק של התנועה (המדמה לחיצה או עזיבה רכה של דוושת הקלאץ' בגיר רגיל) ומתאפשר הילוך סרק (בזמן עמידה הסיבוב מהמנוע לא מספיק חזק כדי לסובב את הגיר). החלק ה'מניע' מסתובב מהר יותר מהחלק ה'מונע' ולכן, כאמור, מפסיד הרכב חלק משמעותי מאוד מכוח המנוע.

מה עושים? מוסיפים עוד קלאץ' בפנים – מצמד גישור או באנגלית:
TCC (torque converter clutch)
הTCC נכנס לפעולה במהירות שיוט בלבד (מעל 90קמ"ש) ובעצם מחבר את המנוע לגיר באופן ישיר כדי שלא יאבד כח. יש תיבות הילוכים (AL4 למשל) בהם משולב TCC אפילו בהילוך 2. עם הלחיצה על הברקס, ברוב הדגמים, ישוחרר המצמד הזה מיד. מכיון שהוא נמצא בסביבה עטופת שמן בתוך ממיר המומנט, לרפידה שלו יש חיים ארוכים במיוחד, עד 500,000 ק"מ, ודרך כלל תחזיק יותר זמן מתיבת ההילוכים עצמה.